رهبر کره شمالی در بازدید سه روزه خود از کارخانه‌های اسلحه سازی بر لزوم تولید انبوه سلاح‌های راهبری تاکید کرد.

این بازدید سه روزه که روز شنبه به پایان رسید، یک هفته پس از شرکت کیم در رژه نظامی عظیم ارتش این کشور به مناسبت هفتادمین سالگرد آتش‌بس جنگ کره در ۲۷ جولای (۵ مرداد) که در آن موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و پهپاد‌های کره شمالی به نمایش گذاشته شدند، انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رهبر کره شمالی در این بازدید‌ها دستورالعمل‌هایی را برای افزایش ظرفیت تولید در کارخانه‌های تسلیحاتی به عنوان بخش مهمی از تقویت توان دفاعی این کشور ارائه کرد.

وی در این بازدید گفت: مهم‌ترین و فوری‌ترین موضوع در بحث آماده‌سازی جنگ، مدرن‌سازی سلاح‌های سبک با توجه به جنبه‌های تغییر یافته و جدید جنگ است که توسط یگان‌های خط مقدم ارتش کره شمالی و سایر واحد‌ها حمل می‌شود.

بر این اساس، کیم جونگ اون حین حضور در کارخانه تولید مهمات، ضمن اشاره به بهبود پردازش دقیق و اتوماسیون مدرن در تولید گلوله‌های موشک‌انداز‌های با کالیبر بزرگ، خواستار تولید انبوه انواع مختلف پیشرانه‌های موشک‌های راهبردی پیشرفته شد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد که کیم جونگ اون در بازدید از کارخانه تولید موتور‌های موشک‌های کروز استراتژیک و پهپاد‌های مسلح، خواستار افزایش مداوم عملکرد و قابلیت اطمینان موتور‌های تولیدی و گسترش سریع ظرفیت تولید آن‌ها شد.

رهبر کره شمالی در حال تست سلاح‌های راهبردی 

کیم جونگ اون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار